Om toegang te krijgen tot Karify heb je een gebruikersnaam en wachtwoord nodig. Deze kun je aanvragen via het secretariaat, of neem contact op met de Cliënten Helpdesk van GGz Breburg. 

Om jouw gegevens zo goed mogelijk te beveiligen is het verplicht om bij Karify in te loggen met een 2-Factor Authenticatie. Dat betekent dat je naast een e-mailadres en wachtwoord ook een extra verificatiecode ontvangt via een sms of speciale (authenticatie) app. Klik voor meer informatie... 

 

1. Ik heb nog geen Karify account  

Als je nog nooit eerder met Karify hebt gewerkt, dan doorloop je de volgende stappen. 

  • Stap 1: Je ontvangt per e-mail een uitnodiging van GGz Breburg om lid te worden van Karify. Klik in deze mail op de link Uitnodiging accepteren.  
  • Stap 2: Vul je gegevens in, zoals je e-mailadres en geboortedatum.  
    • Tip: Kies een e-mailadres waarin je jouw informatie veilig kunt ontvangen en bewaren. Denk aan notificatiemails over je zorgtraject en mails om je wachtwoord te resetten.  
  • Stap 3: Maak een veilig wachtwoord aan voor jouw persoonlijke account: 
    • Tip: Het wachtwoord bevat minimaal: 
      • acht karakters 
      • één hoofdletter 
      • één speciaal karakter  
  • Stap 4: Heb je alles hebt ingevuld? Klik dan op Maak account aan
  • Stap 5: Accepteer de algemene voorwaarden door te klikken op Registreren
  • Stap 6: Let op: Om je account definitief te bevestigen wordt er een e-mail gestuurd, naar het e-mailadres dat je hebt opgegeven. Klik in deze mail op de link Bevestig je e-mailadres

 

2. Ik heb al wel een Karify account 

Het kan zijn dat je al eens een Karify account hebt aangemaakt. Dan kun je deze gemakkelijk (opnieuw) gebruiken. Dan doorloop je onderstaande stappen.  

  • Stap 1: Je ontvangt per e-mail een uitnodiging van GGz Breburg om lid te worden van Karify. Klik in deze mail op de link Uitnodiging accepteren.  
  • Stap 2: Klik links op Inloggen onder de vraag Heb je al een Karify account? 
    • TIP: Weet je het wachtwoord niet meer? Klik op wachtwoord vergeten. Vul het e-mailadres in dat aan je Karify account gekoppeld is. Als dit e-mailadres klopt, wordt er een e-mail met een link gestuurd naar je e-mailadres. Met deze e-mail en link kun je je wachtwoord opnieuw instellen. 
  • Stap 3: Log in met je Karify inloggegevens. 

 

3. Overige vragen 
 

  • Ik heb geen mail ontvangen, wat nu? 
    Er zijn verschillende opties om uit te proberen: 
    • Als je geen mail met activatielink hebt ontvangen, controleer dan de spam/ongewenste post van jouw mailbox. 
    • Je kunt ook een nieuwe activatielink laten versturen via Verstuur activatielink opnieuw. 
    • Ontvang je herhaaldelijk geen activatielink? Neem dan contact op met de Cliënten Helpdesk.

 

  • Waarom kan ik niet klikken op de link in de mail? 
    Sommige mailprogramma's/providers staan zo ingesteld dat je niet op links in mails kunt klikken. Hoe je deze instelling aanpast, verschilt per mailprogramma/provider. Probeer het volgende: 
    • Kopieer de complete link > selecteer deze met je muis > klik op de rechtermuisknop > Kies voor Linkadres kopiëren 
    • Ga naar de URL-balk en plak daar de link > klik in de balk bovenin op het internet > klik op de rechtermuisknop > kies voor plakken en druk op enter. 
    • Lukt het niet? Neem dan contact op met de Cliënten Helpdesk.