Wachttijden

Over Ons

Hieronder worden de wachttijden per doelgroep weergegeven, per behandelcentrum.

Breda

 Wachttijd in weken

 Aanmeldingswachttijd  Behandelingswachttijd
 Jeugd

  1*

  5

 Volwassenen ADHD

         

 

 Volwassenen Angst- en Depressie   18  15
 Volwassenen Stemmingsstoornissen (Bipolair)   2   3
 Volwassenen Persoonlijkheidsstoornissen   6   7
 Volwassenen Eetstoornissen   9
  5
 Volwassenen Forensische zorg   3   5 
 Centrum Senioren   4
  6
 Dubbele Diagnose   7
  5
 Impact - Autisme   13   3
 Impact - Psychose   7   2   

Tilburg 

 Wachttijd in weken

 Aanmeldingswachttijd  Behandelingswachttijd
 Jeugd   1*   5
 Volwassenen Angst- en Depressie   16
  5   
 Volwassenen Stemmingsstoornissen (Bipolair)   6
  4
 Volwassenen Persoonlijkheidsstoornissen   15             
  9
 Volwassenen Eetstoornissen   11   3
 Volwassenen Forensische zorg   3
  4
 Lichaam, Geest en gezondheid   8     6
 Centrum Senioren   2
  3
 Dubbele Diagnose   6
  4
 Impact - Autisme   13   3
 Impact - Psychose   6   2

Waalwijk 

 Wachttijd in weken

 Aanmeldingswachttijd  Behandelingswachttijd
 Volwassenen Angst en Depressie

  7

  4
 Volwassenen Persoonlijkheidsstoornissen   6                        
  8
 Impact - Psychose   2      
  5  

Aanmeldingswachttijd

Dit is het aantal weken tussen het moment dat u een afspraak maakt bij GGz Breburg en het moment dat u voor een eerste intakegesprek kunt komen.

Behandelingswachttijd

Dit is het aantal weken tussen het moment na het eerste intakegesprek en de start van de daadwerkelijke behandeling. Deze wachttijd kan ontstaan doordat na het eerste intakegesprek eventueel nog onderzoek gedaan moet worden. Of dat u moet wachten tot er plaats is voor een specifieke behandelvorm, die voor u geschikt is.

Wachtlijstbemiddeling

De wachttijden zijn niet afhankelijk van uw zorgverzekering of zorgverzekeraar.

Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen vier weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek krijgt, en dat binnen tien weken vanaf de intake de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).

In crisissituaties geen wachttijden

De wachttijden zijn niet van toepassing als er sprake is van een crisissituatie. Onze crisisdienst is namelijk 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar. Hierbij kijkt de dienstdoende medewerker van de crisisdienst wat de te volgen aanpak gaat worden (ambulante behandeling of klinische opname).

Deze cijfers zijn geactualiseerd per:  08 september 2017

* Per zorgaanbod binnen Jeugd verschilt de wachttijd van 0 tot 3 maanden. Voor al onze klinische behandelingen is er geen wachttijd. Het centrum zet zich erg in om de wachtlijst steeds verder in te korten. Houd deze pagina in de gaten, als er ontwikkelingen zijn zullen wij dat ook hier vermelden.

Website feedback

Wij bedanken u voor de tijd die u neemt om ons van feedback te voorzien. Door uw hulp kunnen wij deze website nog beter op uw behoeften afstemmen.

Was de informatie op deze pagina waardevol?
We horen graag uw motivatie voor bovenstaande keuze. Indien wij u mogen benaderen voor verdere toelichting, laat dan ook uw e-mailadres achter.